-
SPORT
-
DYSCYPLINY SPORTOWE
- AKROBATYKA
- GIMNASTYKA
- JEŹDZIECTWO
- KOSZYKÓWKA
- PIŁKA NOŻNA
- PIŁKA RĘCZNA
- PIŁKA SIATKOWA
- LEKKOATLETYKA
- KULTURYSTYKA I TRENING SIŁOWY
- NARCIARSTWO I SPORTY ZIMOWE
- PŁYWANIE I RATOWNICTWO WODNE
- SPORTY I SZTUKI WALKI
- BADMINTON
- GOLF
- HOKEJ
- KOLARSTWO
- STRZELECTWO
- SZERMIERKA
- SURVIVAL I SPORTY EKSTREMALNE
- TANIEC
- WSPINACZKA
- TENIS
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- POZOSTAŁE DYSCYPLINY SPORTOWE
- ŻEGLARSTWO
- BOKS
-
REKREACJA I FITNESS
- FITNESS
- AEROBIK
- STEP AEROBIK
- JOGA I RELAKSACJA
- PILATES
- SPINNING
- JOGGING
- STRETCHING
- NORDIC WALKING
- TANIEC
- CAPOIERA
- TENIS
- NARCIARSTO BIEGOWE
- NARCIARSTWO ZJAZDOWE
- SNOWBOARD
- JEŹDZIECTWO
- KITEBOARDING
- WINDSURFING
- PŁYWANIE
- NURKOWANIE
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- GRY I ZABAWY TOWARZYSKIE. ŁAMIGŁÓWKI. SZACHY. KARTY. GRY PLANSZOWE
- ŻEGLARSTWO
-
NAUKA W SPORCIE
- ANTROPOLOGIA
- ANTROPOMOTORYKA, MOTORYKA
- BIOCHEMIA
- BIOLOGIA
- BIOMECHANIKA
- EKOLOGIA
- FIZJOLOGIA WYSIŁKU FIZYCZNEGO
- ETYKA I FILOZOFIA SPORTU
- HISTORIA KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
- INFORMATYKA
- MEDYCYNA SPORTU I ODNOWA BIOLOGICZNA
- NAUKI ŚCISŁE I METODY BADAWCZE
- SOCJOLOGIA KULTURY FIZYCZNEJ
- STATYSTYKA W SPORCIE
- PSYCHOLOGIA SPORTU
- SPORT OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- TEORIA SPORTU
- TESTOWANIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
- TRENING SPORTOWY
- ZARZĄDZANIE I EKONOMIA W SPORCIE
- PRAWO W SPORCIE
- KĄCIK KIBICA
- BIOGRAFIE
- ENCYKLOPEDIE, SŁOWNIKI
- ŻYWIENIE I DIETA
- DOPING W SPORCIE
- OLIMPIZM
- CZASOPISMA
- ZDROWIE
- SPORTOWE GRY PC
- SPORTOWE GRY PLANSZOWE
-
DYSCYPLINY SPORTOWE
-
FITNESS
- AEROBIK I STEP
- PILATES
- GIMNASTYKA
- KULTURYSTYKA I ĆWICZENIA SIŁOWE
- JOGA I RELAKSACJA
- MULTIMEDIA, DVD
- TEORIA I METODYKA FITNESS
- TANIEC, FORMY MUZYCZNO-RUCHOWE
- SPRZĘT SPORTOWY THERA-BAND
- DIETETYKA
- WSPOMAGANIE I DOPING
- STRETCHING
- TRENING KONDYCYJNY
- JOGGING
- PŁYWANIE I NURKOWANIE
- NARCIARSTWO BIEGOWE I ZJAZDOWE
- SNOWBOARD
- KITEBOARDING I WINDSURFING
- TURYSTYKA GÓRSKA I ROWEROWA
- ZDROWIE
-
MEDYCYNA, REHABILITACJA, FIZJOTERAPIA
-
REHABILITACJA I FIZJOTERAPIA
- ANATOMIA
- FIZJOTERAPIA
- FIZYKOTERAPIA
- GERIATRIA
- GIMNASTYKA LECZNICZA
- GINEKOLOGIA I POŁOŻNICTWO
- HIPOTERAPIA
- HISTORIA REHABILITACJI
- JĘZYKI OBCE
- KARDIOLOGIA
- KINEZYTERAPIA
- KOREKTYWA
- KRĘGOSŁUP
- MASAŻ
- NEUROLOGIA
- ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA
- OSTEOPOROZA
- PEDIATRIA
- PULMUNOLOGIA
- REHABILITACJA
- REUMATOLOGIA
- TERAPIA MANUALNA
-
MEDYCYNA
- ALERGOLOGIA
- ANATOMIA
- CHIRURGIA
- DERMATOLOGIA
- DIABETOLOGIA
- DIETETYKA I ŻYWIENIE
- FARMACJA
- FIZJOLOGIA
- GERIATRIA
- GINEKOLOGIA
- HISTOLOGIA
- INTERNA
- JĘZYKI OBCE
- KARDIOLOGIA
- KOSMETOLOGIA
- MEDYCYNA NATURALNA
- MEDYCYNA PRACY
- MEDYCYNA RATUNKOWA
- MEDYCYNA SPORTU
- NEFROLOGIA
- NEUROLOGIA
- NIEKONWENCJONALNA
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA
- ONKOLOGIA
- ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA
- OSTEOPOROZA
- PEDIATRIA
- PIELĘGNIARSTWO
- POZOSTAŁE
- PROMOCJA ZDROWIA
- PSYCHIATRIA
- PSYCHOLOGIA
- PULMUNOLOGIA
- REUMATOLOGIA
- SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE
- STOMATOLOGIA
- LOGOPEDIA
- OKULISTYKA
- PORADNIKI
-
REHABILITACJA I FIZJOTERAPIA
-
PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA
-
WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE
- FORMY MUZYCZNO - RUCHOWE, TANIEC
- GIMNASTYKA
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- GRY ZESPOŁOWE
- WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
- WF NAUCZANIE ZINTEGROWANE
- WF KLASY 4-6
- WF GIMNAZJUM
- WF SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE
- KOREKTYWA
- LEKKOATLETYKA
- NAUCZYCIEL WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
- OBOZY, KOLONIE, WYCIECZKI
- PŁYWANIE
- PROMOCJA ZDROWIA
- TEORIA I METODYKA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
- TESTOWANIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
- WF SPECJALNE
- WF klasy 7-8
-
TURYSTYKA
- AGROTURYSTYKA
- EKONOMIKA TURYSTYKI, GOSPODARKA TURYSTYCZNA
- GASTRONOMIA I ŻYWIENIE
- GEOGRAFIA TURYSTYCZNA, KRAJOZNAWSTWO
- HISTORIA TURYSTYKI
- HOTELARSTWO
- JĘZYKI OBCE
- MARKETING I ZARZĽDZANIE
- OBOZOWISKA I KOLONIE
- OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
- PILOTAŻ WYCIECZEK
- PRAWO W TURYSTYCE
- PRZEWODNIKI I MAPY
- TEORIA TURYSTYKI
- TURYSTYKA KWALIFIKOWANA
-
LITERATURA AKADEMICKA
-
Sprzęt sportowy THERA-BAND
-
SUPLEMENTY DIETY
-
WYPRZEDAŻE
2020-03-26 10:30:00
INFORMACJA !!!
UWAGA!!! WSZYSTKIE ZAMÓWIENIA W RAMACH POSIADANYCH ZASOBÓW KSIĄŻKOWYCH REALIZUJEMY NA BIEŻĄCO!...

ABC PEDAGOGA SPECJALNEGO. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia.
dział:
autor:
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra >> zobacz inne pozycje autora
wydawca:Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN:978-83-8095-156-3
data wydania:2016
wymiary:16.0x23.0cm, s. 262
oprawa:miękka



ABC PEDAGOGA SPECJALNEGO. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia.
Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej – obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego – zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które – zdaniem Autorki – każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach).
Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem.
Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach.
W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej.
Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki.
Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które – w mniejszym bądź większym stopniu – towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które – jak wiadomo Autorce – sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności – między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej.
W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący.
Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną – autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.



Wstęp
Część pierwsza
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej
Charakterystyka upośledzenia umysłowego
Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się
Zaburzenia rozwoju ruchowego
Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych
Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych
Zaburzenia rozwoju mowy
Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej
Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji 32
Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością
Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej
Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej
Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością
Dostosowanie wymagań edukacyjnych
Praca w grupach
Część druga
Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
we współczesnej szkole
Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Część trzecia
Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca
kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej
Rewalidacja indywidualna – jej cele i zadania
Ramowy program rewalidacji indywidualnej
Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej
Przykładowy program terapii logopedycznej
Przykładowy program terapii manualnej
Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii
Słów kilka o zajęciach socjoterapii
Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym
Część czwarta
Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej
zgodnie z ramowym programem rewalidacji
Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji
Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji
Część piąta
Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej
Pedagog specjalny w klasie integracyjnej
Część szósta
Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I)
Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II)
Karta obserwacji ucznia
Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością
Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I
Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV
Schemat tabeli – dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I
Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I
Schemat tabeli – plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV
Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody
Schemat konspektu
Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III
Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej
Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej
Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej
Przykładowe oceny opisowe
Część siódma
Opis i analiza przypadku – uczeń z niepełnosprawnością
Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej
Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej
Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych
Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej
Część ósma
Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów
Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość?
Program wspomagający rozwój uczniów: „Słyszę ciszę” – uspokajanie i koncentracja
Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną
Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem
Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Bibliografia 251



tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze do książek.
zarejestruj się /
zaloguj

autor: Szłapa Katarzyna, Tomasik Iwona, Wrzesiński Sławomir,
cena: 27.60 zł 27.60 zł
autor: Dorota Kołodziejska, Renata Naprawa Alicja Tanajewska,
cena: 0.00 zł
autor: Lucyna Bobkowicz-Lewartowska,
cena: 0.00 zł
autor: Jolanta Pańczyk,
cena: 0.00 zł

