-
SPORT
-
DYSCYPLINY SPORTOWE
- AKROBATYKA
- GIMNASTYKA
- JEŹDZIECTWO
- KOSZYKÓWKA
- PIŁKA NOŻNA
- PIŁKA RĘCZNA
- PIŁKA SIATKOWA
- LEKKOATLETYKA
- KULTURYSTYKA I TRENING SIŁOWY
- NARCIARSTWO I SPORTY ZIMOWE
- PŁYWANIE I RATOWNICTWO WODNE
- SPORTY I SZTUKI WALKI
- BADMINTON
- GOLF
- HOKEJ
- KOLARSTWO
- STRZELECTWO
- SZERMIERKA
- SURVIVAL I SPORTY EKSTREMALNE
- TANIEC
- WSPINACZKA
- TENIS
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- POZOSTAŁE DYSCYPLINY SPORTOWE
- ŻEGLARSTWO
- BOKS
-
REKREACJA I FITNESS
- FITNESS
- AEROBIK
- STEP AEROBIK
- JOGA I RELAKSACJA
- PILATES
- SPINNING
- JOGGING
- STRETCHING
- NORDIC WALKING
- TANIEC
- CAPOIERA
- TENIS
- NARCIARSTO BIEGOWE
- NARCIARSTWO ZJAZDOWE
- SNOWBOARD
- JEŹDZIECTWO
- KITEBOARDING
- WINDSURFING
- PŁYWANIE
- NURKOWANIE
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- GRY I ZABAWY TOWARZYSKIE. ŁAMIGŁÓWKI. SZACHY. KARTY. GRY PLANSZOWE
- ŻEGLARSTWO
-
NAUKA W SPORCIE
- ANTROPOLOGIA
- ANTROPOMOTORYKA, MOTORYKA
- BIOCHEMIA
- BIOLOGIA
- BIOMECHANIKA
- EKOLOGIA
- FIZJOLOGIA WYSIŁKU FIZYCZNEGO
- ETYKA I FILOZOFIA SPORTU
- HISTORIA KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
- INFORMATYKA
- MEDYCYNA SPORTU I ODNOWA BIOLOGICZNA
- NAUKI ŚCISŁE I METODY BADAWCZE
- SOCJOLOGIA KULTURY FIZYCZNEJ
- STATYSTYKA W SPORCIE
- PSYCHOLOGIA SPORTU
- SPORT OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- TEORIA SPORTU
- TESTOWANIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
- TRENING SPORTOWY
- ZARZĄDZANIE I EKONOMIA W SPORCIE
- PRAWO W SPORCIE
- KĄCIK KIBICA
- BIOGRAFIE
- ENCYKLOPEDIE, SŁOWNIKI
- ŻYWIENIE I DIETA
- DOPING W SPORCIE
- OLIMPIZM
- CZASOPISMA
- ZDROWIE
- SPORTOWE GRY PC
- SPORTOWE GRY PLANSZOWE
-
DYSCYPLINY SPORTOWE
-
FITNESS
- AEROBIK I STEP
- PILATES
- GIMNASTYKA
- KULTURYSTYKA I ĆWICZENIA SIŁOWE
- JOGA I RELAKSACJA
- MULTIMEDIA, DVD
- TEORIA I METODYKA FITNESS
- TANIEC, FORMY MUZYCZNO-RUCHOWE
- SPRZĘT SPORTOWY THERA-BAND
- DIETETYKA
- WSPOMAGANIE I DOPING
- STRETCHING
- TRENING KONDYCYJNY
- JOGGING
- PŁYWANIE I NURKOWANIE
- NARCIARSTWO BIEGOWE I ZJAZDOWE
- SNOWBOARD
- KITEBOARDING I WINDSURFING
- TURYSTYKA GÓRSKA I ROWEROWA
- ZDROWIE
-
MEDYCYNA, REHABILITACJA, FIZJOTERAPIA
-
REHABILITACJA I FIZJOTERAPIA
- ANATOMIA
- FIZJOTERAPIA
- FIZYKOTERAPIA
- GERIATRIA
- GIMNASTYKA LECZNICZA
- GINEKOLOGIA I POŁOŻNICTWO
- HIPOTERAPIA
- HISTORIA REHABILITACJI
- JĘZYKI OBCE
- KARDIOLOGIA
- KINEZYTERAPIA
- KOREKTYWA
- KRĘGOSŁUP
- MASAŻ
- NEUROLOGIA
- ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA
- OSTEOPOROZA
- PEDIATRIA
- PULMUNOLOGIA
- REHABILITACJA
- REUMATOLOGIA
- TERAPIA MANUALNA
-
MEDYCYNA
- ALERGOLOGIA
- ANATOMIA
- CHIRURGIA
- DERMATOLOGIA
- DIABETOLOGIA
- DIETETYKA I ŻYWIENIE
- FARMACJA
- FIZJOLOGIA
- GERIATRIA
- GINEKOLOGIA
- HISTOLOGIA
- INTERNA
- JĘZYKI OBCE
- KARDIOLOGIA
- KOSMETOLOGIA
- MEDYCYNA NATURALNA
- MEDYCYNA PRACY
- MEDYCYNA RATUNKOWA
- MEDYCYNA SPORTU
- NEFROLOGIA
- NEUROLOGIA
- NIEKONWENCJONALNA
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA
- ONKOLOGIA
- ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA
- OSTEOPOROZA
- PEDIATRIA
- PIELĘGNIARSTWO
- POZOSTAŁE
- PROMOCJA ZDROWIA
- PSYCHIATRIA
- PSYCHOLOGIA
- PULMUNOLOGIA
- REUMATOLOGIA
- SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE
- STOMATOLOGIA
- LOGOPEDIA
- OKULISTYKA
- PORADNIKI
-
REHABILITACJA I FIZJOTERAPIA
-
PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA
-
WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE
- FORMY MUZYCZNO - RUCHOWE, TANIEC
- GIMNASTYKA
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- GRY ZESPOŁOWE
- WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
- WF NAUCZANIE ZINTEGROWANE
- WF KLASY 4-6
- WF GIMNAZJUM
- WF SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE
- KOREKTYWA
- LEKKOATLETYKA
- NAUCZYCIEL WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
- OBOZY, KOLONIE, WYCIECZKI
- PŁYWANIE
- PROMOCJA ZDROWIA
- TEORIA I METODYKA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
- TESTOWANIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
- WF SPECJALNE
- WF klasy 7-8
-
TURYSTYKA
- AGROTURYSTYKA
- EKONOMIKA TURYSTYKI, GOSPODARKA TURYSTYCZNA
- GASTRONOMIA I ŻYWIENIE
- GEOGRAFIA TURYSTYCZNA, KRAJOZNAWSTWO
- HISTORIA TURYSTYKI
- HOTELARSTWO
- JĘZYKI OBCE
- MARKETING I ZARZĽDZANIE
- OBOZOWISKA I KOLONIE
- OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
- PILOTAŻ WYCIECZEK
- PRAWO W TURYSTYCE
- PRZEWODNIKI I MAPY
- TEORIA TURYSTYKI
- TURYSTYKA KWALIFIKOWANA
-
LITERATURA AKADEMICKA
-
Sprzęt sportowy THERA-BAND
-
SUPLEMENTY DIETY
-
WYPRZEDAŻE
2020-03-26 10:30:00
INFORMACJA !!!
UWAGA!!! WSZYSTKIE ZAMÓWIENIA W RAMACH POSIADANYCH ZASOBÓW KSIĄŻKOWYCH REALIZUJEMY NA BIEŻĄCO!...

Rozwój myśli o wychowaniu fizycznym i jego metodach
dział:
autor:
Strzyżewski S. >> zobacz inne pozycje autora
wydawca:AWF Katowice
ISBN:83-87478-40-7
data wydania:Katowice 2002
wymiary:14 x 24 cm; 171 str.
oprawa:miękka



Rozwój myśli o wychowaniu fizycznym i jego metodach
Podręcznik Rozwój myśli o wychowaniu fizycznym i jego metodach podejmuje takie zagadnienia jak - Rozwój myśli o wychowaniu fizycznym od czasów najdawniejszych do Oświecenia- Systemy i metody wychowania fizycznego w wieku XIX i pierwszej połowie wieku XX - Dorobek teorii i metodyki wychowania fizycznego w latach 1945 - 1979 - Podstawy humanistycznej metodyki wychowania fizycznego (koncepcja własna). Monografia adresowana jest do studentów wychowania fizycznego, nauczycieli oraz teoretyków.
Metodyka ta została opisana głównie w oparciu o wskazania współczesnej teorii wychowania fizycznego, ale w jej konstrukcji wykorzystane zostały również najnowsze osiągnięcia takich nauk, jak: prakseologia /nauka o racjonalnym i efektywnym działaniu/, psychologia /nauka o zachowaniu się człowieka/, psychologia społeczna /nauka
o zachowaniu się grup ludzkich/, pedagogika /nauka o kształceniu
i wychowaniu. Było to konieczne, ponieważ specjaliści tych właśnie nauk są najlepszymi ekspertami od spraw zachowania się i celowości działania człowieka i jako tacy stworzyli podwaliny pod współczesną metodykę wychowania fizycznego, której istotą jest przecież nic innego jak wdrażanie ludzi /uczniów/ do celowego zachowania się /działania/ w obszarze kultury fizycznej dziś i jutro - w życiu dorosłym. Dzięki właśnie tym naukom możliwe staje się poznanie warunków i mechanizmów regulacyjnych zachowań ludzkich w różnych sytuacjach, w tym oczywiście także w wychowaniu fizycznym, a szerzej w obszarze kultury fizycznej. Jednak nie zawsze tak było. Myśl ludzka o wychowaniu fizycznym i jego metodach przeszła długa drogę ewolucyjną. I chociaż wychowanie fizyczne zawsze zależało od rozwoju cywilizacyjnego i kultury ogólnej społeczeństw ludzkich, to jednak refleksyjna myśl ludzka i socjalizacja decydowała ostatecznie o tym jaki był stosunek do ciała i jego sprawności, do tworzenia warunków do pielęgnacji i ćwiczenia ciała oraz o tym jakimi sposobami starano się osiągnąć te cele.



PRZEDMOWA
I. ROZWÓJ MYŚLI O WYCHOWANIU FIZYCZNYM OD CZASÓW NAJDAWNIEJSZYCH DO OŚWIECENIA.
1.1 Wychowanie fizyczne w starożytności
1.2 Wychowanie fizyczne w średniowieczu
1.3 Wychowanie fizyczne w epoce Odrodzenia.
1.4 Wychowanie fizyczne w epoce Oświecenia.
II. SYSTEMY I METODY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W
WIEKU XIX I PIERWSZEJ POŁOWIE WIEKU XX
2.1 Podstawowe europejskie systemy wychowania fizycznego
2.1.1 System niemiecki.
2.1.2 System szwedzki
2.1.3 System angielski
2.2 Podstawowe metody wychowania fizycznego
2.2.1 Metoda Piotra Lesgafta
2.2.2 Metoda Elin Falk.
2.2.3 Metoda Elizabeth Bjorksten
2.2.4 Metoda Agnete Bertram
2.2.5 Metoda Niels Bukha
2.2.6 Metoda Józefa Godfryda Thulina
2.2.7 Metoda Jerzego Demeny"go
2.2.8 Metoda Jerzego Herberta.
2.2.9 Metoda Karola Gaulhofera i Małgorzaty Streicher.
2.2.10 Metoda Waleriana Sikorskiego.
2.2.11 Metoda Romualda Czyżewskiego.
2.2.12 Metoda Rudolfa Labana
III. DOROBEK TEORII I METODYKI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W LATACH 1945 - 1979
IV. PODSTAWY HUMANISTYCZNEJ METODYKI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO (KONCEPCJA WŁASNA).
4.1 Istota procesu wychowania fizycznego
4.2 Zadania programowe a metody
4.3 Realizacja zadań regulatorem celowego zachowania się człowieka.
4.4 Rodzaje czynności nauczycielskich.
4.5 Modele interakcji nauczyciela z uczniami.
4.6 Model metod realizacji zadań ruchowych
4.6.1 Model metody naśladowczej - ścisłej.
4.6.2 Model metody zadaniowej - ścisłej
4.6.3 Model metody programowanego uczenia się
4.6.4 Model metody zabawowej- naśladowczej.
4.6.5 Model metody zabawowej- klasycznej.
4.6.6 Model metody bezpośredniej celowości ruchu.
4.6.7 Model metody programowanego usprawniania się
4.6.8 Model metody ruchowej ekspresji twórczej
4.6.9 Model metody problemowej
4.7 Metody przekazywania i zdobywania wiedzy z zakresu kultury fizycznej.
4.7.1 Metody przekazywania wiadomości.
4.7.2 Metody zdobywania wiadomości
4.8 Metody wychowawcze.
4.8.1 Metody wpływu osobistego.
4.8.2 Metody wpływu sytuacyjnego.
4.8.3 Metody wpływu społecznego
4.8.4 Metody kierowania samowychowaniem.
4.9 Systematyka metod stosowanych w wychowaniu fizycznym
4.10 Formy organizacyjne w procesie wychowania fizycznego
4.11 Ocena wyników (ewaluacja)
BIBLIOGRAFIA
TABELE



tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze do książek.
zarejestruj się /
zaloguj

autor: Tadeusz Pietras, Kinga Bobińska, Piotr Gałecki,
cena: 95.00 zł 95.00 zł

