-
SPORT
-
DYSCYPLINY SPORTOWE
- AKROBATYKA
- GIMNASTYKA
- JEŹDZIECTWO
- KOSZYKÓWKA
- PIŁKA NOŻNA
- PIŁKA RĘCZNA
- PIŁKA SIATKOWA
- LEKKOATLETYKA
- KULTURYSTYKA I TRENING SIŁOWY
- NARCIARSTWO I SPORTY ZIMOWE
- PŁYWANIE I RATOWNICTWO WODNE
- SPORTY I SZTUKI WALKI
- BADMINTON
- GOLF
- HOKEJ
- KOLARSTWO
- STRZELECTWO
- SZERMIERKA
- SURVIVAL I SPORTY EKSTREMALNE
- TANIEC
- WSPINACZKA
- TENIS
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- POZOSTAŁE DYSCYPLINY SPORTOWE
- ŻEGLARSTWO
- BOKS
-
REKREACJA I FITNESS
- FITNESS
- AEROBIK
- STEP AEROBIK
- JOGA I RELAKSACJA
- PILATES
- SPINNING
- JOGGING
- STRETCHING
- NORDIC WALKING
- TANIEC
- CAPOIERA
- TENIS
- NARCIARSTO BIEGOWE
- NARCIARSTWO ZJAZDOWE
- SNOWBOARD
- JEŹDZIECTWO
- KITEBOARDING
- WINDSURFING
- PŁYWANIE
- NURKOWANIE
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- GRY I ZABAWY TOWARZYSKIE. ŁAMIGŁÓWKI. SZACHY. KARTY. GRY PLANSZOWE
- ŻEGLARSTWO
-
NAUKA W SPORCIE
- ANTROPOLOGIA
- ANTROPOMOTORYKA, MOTORYKA
- BIOCHEMIA
- BIOLOGIA
- BIOMECHANIKA
- EKOLOGIA
- FIZJOLOGIA WYSIŁKU FIZYCZNEGO
- ETYKA I FILOZOFIA SPORTU
- HISTORIA KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
- INFORMATYKA
- MEDYCYNA SPORTU I ODNOWA BIOLOGICZNA
- NAUKI ŚCISŁE I METODY BADAWCZE
- SOCJOLOGIA KULTURY FIZYCZNEJ
- STATYSTYKA W SPORCIE
- PSYCHOLOGIA SPORTU
- SPORT OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- TEORIA SPORTU
- TESTOWANIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
- TRENING SPORTOWY
- ZARZĄDZANIE I EKONOMIA W SPORCIE
- PRAWO W SPORCIE
- KĄCIK KIBICA
- BIOGRAFIE
- ENCYKLOPEDIE, SŁOWNIKI
- ŻYWIENIE I DIETA
- DOPING W SPORCIE
- OLIMPIZM
- CZASOPISMA
- ZDROWIE
- SPORTOWE GRY PC
- SPORTOWE GRY PLANSZOWE
-
DYSCYPLINY SPORTOWE
-
FITNESS
- AEROBIK I STEP
- PILATES
- GIMNASTYKA
- KULTURYSTYKA I ĆWICZENIA SIŁOWE
- JOGA I RELAKSACJA
- MULTIMEDIA, DVD
- TEORIA I METODYKA FITNESS
- TANIEC, FORMY MUZYCZNO-RUCHOWE
- SPRZĘT SPORTOWY THERA-BAND
- DIETETYKA
- WSPOMAGANIE I DOPING
- STRETCHING
- TRENING KONDYCYJNY
- JOGGING
- PŁYWANIE I NURKOWANIE
- NARCIARSTWO BIEGOWE I ZJAZDOWE
- SNOWBOARD
- KITEBOARDING I WINDSURFING
- TURYSTYKA GÓRSKA I ROWEROWA
- ZDROWIE
-
MEDYCYNA, REHABILITACJA, FIZJOTERAPIA
-
REHABILITACJA I FIZJOTERAPIA
- ANATOMIA
- FIZJOTERAPIA
- FIZYKOTERAPIA
- GERIATRIA
- GIMNASTYKA LECZNICZA
- GINEKOLOGIA I POŁOŻNICTWO
- HIPOTERAPIA
- HISTORIA REHABILITACJI
- JĘZYKI OBCE
- KARDIOLOGIA
- KINEZYTERAPIA
- KOREKTYWA
- KRĘGOSŁUP
- MASAŻ
- NEUROLOGIA
- ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA
- OSTEOPOROZA
- PEDIATRIA
- PULMUNOLOGIA
- REHABILITACJA
- REUMATOLOGIA
- TERAPIA MANUALNA
-
MEDYCYNA
- ALERGOLOGIA
- ANATOMIA
- CHIRURGIA
- DERMATOLOGIA
- DIABETOLOGIA
- DIETETYKA I ŻYWIENIE
- FARMACJA
- FIZJOLOGIA
- GERIATRIA
- GINEKOLOGIA
- HISTOLOGIA
- INTERNA
- JĘZYKI OBCE
- KARDIOLOGIA
- KOSMETOLOGIA
- MEDYCYNA NATURALNA
- MEDYCYNA PRACY
- MEDYCYNA RATUNKOWA
- MEDYCYNA SPORTU
- NEFROLOGIA
- NEUROLOGIA
- NIEKONWENCJONALNA
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA
- ONKOLOGIA
- ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA
- OSTEOPOROZA
- PEDIATRIA
- PIELĘGNIARSTWO
- POZOSTAŁE
- PROMOCJA ZDROWIA
- PSYCHIATRIA
- PSYCHOLOGIA
- PULMUNOLOGIA
- REUMATOLOGIA
- SŁOWNIKI I ENCYKLOPEDIE
- STOMATOLOGIA
- LOGOPEDIA
- OKULISTYKA
- PORADNIKI
-
REHABILITACJA I FIZJOTERAPIA
-
PEDAGOGIKA I PSYCHOLOGIA
-
WYCHOWANIE FIZYCZNE I ZDROWOTNE
- FORMY MUZYCZNO - RUCHOWE, TANIEC
- GIMNASTYKA
- GRY I ZABAWY RUCHOWE
- GRY ZESPOŁOWE
- WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
- WF NAUCZANIE ZINTEGROWANE
- WF KLASY 4-6
- WF GIMNAZJUM
- WF SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE
- KOREKTYWA
- LEKKOATLETYKA
- NAUCZYCIEL WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
- OBOZY, KOLONIE, WYCIECZKI
- PŁYWANIE
- PROMOCJA ZDROWIA
- TEORIA I METODYKA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
- TESTOWANIE SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
- WF SPECJALNE
- WF klasy 7-8
-
TURYSTYKA
- AGROTURYSTYKA
- EKONOMIKA TURYSTYKI, GOSPODARKA TURYSTYCZNA
- GASTRONOMIA I ŻYWIENIE
- GEOGRAFIA TURYSTYCZNA, KRAJOZNAWSTWO
- HISTORIA TURYSTYKI
- HOTELARSTWO
- JĘZYKI OBCE
- MARKETING I ZARZĽDZANIE
- OBOZOWISKA I KOLONIE
- OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO
- PILOTAŻ WYCIECZEK
- PRAWO W TURYSTYCE
- PRZEWODNIKI I MAPY
- TEORIA TURYSTYKI
- TURYSTYKA KWALIFIKOWANA
-
LITERATURA AKADEMICKA
-
Sprzęt sportowy THERA-BAND
-
SUPLEMENTY DIETY
-
WYPRZEDAŻE
2020-03-26 10:30:00
INFORMACJA !!!
UWAGA!!! WSZYSTKIE ZAMÓWIENIA W RAMACH POSIADANYCH ZASOBÓW KSIĄŻKOWYCH REALIZUJEMY NA BIEŻĄCO!...

Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny
dział:
autor:
Teresa Serafin >> zobacz inne pozycje autora
wydawca:Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN:978-83-7850-886-1
data wydania:2017
wymiary:15.5x23.5cm, s. 279
oprawa:miękka



Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny
Książka stanowi prezentację doświadczeń zdobytych podczas realizowania działań na rzecz małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych oraz ich rodzinom przez placówki zakwalifikowane do realizacji pilotażu programu rządowego WWKSC.
Gwarancją wysokiego poziomu merytorycznego wykonania zadań programowych bezpośrednio z dziećmi, była dobrze zaplanowana strategia działań i stworzenie w systemie międzyresortowym optymalnego modelu działań lokalnych na rzecz wielospecjalistycznej, kompleksowej i ciągłej pomocy dzieciom zagrożonym niepełnosprawnością lub niepełnosprawnym od momentu wykrycia takiej potrzeby.
Przy założeniu, że dany samorząd przejawia wolę zaspokajania potrzeb w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji medycznej, jego działania powinny być skupione na zapewnieniu koordynacji organizacyjno-finansowej i interinstytucjonalnej w taki sposób, aby służyła wyrównywaniu szans i późniejszym sukcesom edukacyjnym i wychowawczym.
Prezentowana praca składa się z siedmiu rozdziałów części teoretycznej i trzech rozdziałów części empirycznej.
W pierwszych rozdziałach części teoretycznej przedstawiono m.in. dostępne dane statystyczne, które uzasadniają potrzebę podejmowania działań programowych, charakterystykę obecnej sytuacji i bariery w realizacji działań międzyresortowych.
Kolejne rozdziały identyfikują adresatów programu, cele, zadania i przewidywane efekty tych działań oraz założenia organizacyjne i standardy wymagań stawiane placówkom wnioskującym o rekomendację do prowadzenia działań programowych.
Istotne informacje dotyczące międzyresortowego finansowania działań na rzecz dzieci zawiera 6 rozdział.
W części empirycznej przedstawiono rezultaty dwuletniego wdrażania programu WWKSC dotyczące: działań koordynujących program, spełniania warunków konkursowych umożliwiających placówkom uzyskanie rekomendacji do programu, spełniania warunków formalnych i merytorycznych przez rekomendowane placówki, analizy zależności między czynnikami związanymi z tworzeniem systemu, a obecnym etapem realizacji założeń programowych, oraz raport z bezpośredniej pracy programowej z dziećmi. Opis wybranych wniosków stanowi egzemplifikację dokonanej pracy przygotowawczej niektórych placówek do uczestnictwa w programie.
Uzyskane rezultaty zostały sformułowane w podsumowaniu każdego rozdziału, jak również w zakończeniu pracy i wnioskach końcowych.



Wstęp 9
Rozdział 1
Uzasadnienie potrzeby organizowania wczesnego
wspomagania rozwoju dziecka 17
1.1. Identyfikacja problemu i zarys sytuacji demograficznej Polski 26
1.2. Wybrane dane epidemiologiczne dotyczące występowania
niepełnosprawności u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia 28
1.3. Dostępne dane statystyczne dotyczące niepełnosprawności występującej
u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia 29
Rozdział 2
Podstawy prawne prowadzenia działań na rzecz małych dzieci 35
2.1. Polski system prawny i wynikające z niego możliwości wdrażania działań
z zakresu wczesnej pomocy dziecku i jego rodzinie 38
2.2. Dokumenty prawa międzynarodowego wskazujące kierunki działań
w zakresie wczesnej pomocy małemu dziecku 48
Rozdział 3
Ustalenia terminologiczne i uzasadnienie dla podjęcia
działań pilotażowych 55
3.1. Ustalenia terminologiczne 55
3.2. Uzasadnienie dla podjęcia działań pilotażowych 61
Rozdział 4
Adresaci, cele i zadania realizacji pilotażu programu WWKSC
i przewidywane efekty 65
4.1. Adresaci pilotażu programu 65
4.2. Cele pilotażu programu ogólne i szczegółowe 67
4.2.1. Szczegółowy cel działań w odniesieniu do dzieci 68
4.2.2. Cel działań w odniesieniu do rodziców 69
4.2.3. Postulowany model działań w stosunku do dziecka i rodziny 71
4.2.4. Cele działań w odniesieniu do społeczeństwa 72
4.3. Czas trwania, forma i zadania do realizacji w ramach pilotażu 73
Rozdział 5
Standardy wymagań, jakie muszą spełniać placówki 77
5.1. Wymagania dotyczące bazy lokalowej placówki realizującej
program rządowy WWKSC 78
5.2. Standardy merytoryczne 79
5.2.1. Standardy dotyczące organizacji pracy placówki 80
5.3. Zadania do realizacji przez specjalistów 85
Rozdział 6
Finansowanie zadań programowych 91
6.1. Szczegółowy opis kalkulacji kosztów 91
6.2. Rodzaje usług świadczonych w ramach bonu terapeutycznego 94
6.3. Możliwości zgromadzenia przez rekomendowaną placówkę
odpowiednich środków finansowych 100
6.4. Wykaz poszczególnych świadczeń programowych i regulacji
umożliwiających ich finansowanie 101
Rozdział 7
Przyjęty dla pilotażu programu sposób koordynacji działań 105
Rozdział 8
Sformułowanie problemów, pytań i celu badawczego 109
8.1. Przedmiot badań, hipotezy, zmienne, wskaźniki i narzędzia badawcze 113
8.2. Zmienne badawcze i wskaźniki 116
8.3. Organizacja, teren i zakres badań 118
8.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze jako sposoby opracowania
materiału empirycznego 121
Rozdział 9
Analiza materiału badawczego 125
9.1. Spełnianie warunków przez placówki wnioskujące
o przyznanie rekomendacji 125
9.2. Koordynacja działań pilotażowych 130
9.3. Realizacja świadczeń zdrowotnych na podstawie zawarcia kontraktów
z oddziałami wojewódzkimi NFZ 140
9.4. Działania programowe realizowane we współpracy z oddziałami
terenowymi PFRON 141
9.5. Przekazywanie środków finansowych z subwencji oświatowej
przez jednostki samorządu terytorialnego 141
9.6. Realizacja programu WWKSC w rekomendowanych placówkach 143
9.7. Analiza działań koordynacyjnych oraz bezpośrednio prowadzonych
z dziećmi 154
9.7.1. Efekty ilościowe i jakościowe wyników uzyskanych podczas
realizacji pilotażu programu WWKSC (2005–2007) 154
9.8. Ewaluacja realizacji standardów pilotażu przez placówki rekomendowane
do programu WWKSC według wskaźników ankiety ewaluacyjnej 157
9.9. Postępy w usprawnianiu dzieci na przykładzie badań przeprowadzonych
przez placówki 172
9.10. Realizacja programów dla rodziców 182
9.11. Ocena sposobu przyjmowania dzieci do programu, kwalifikacje kadry 183
Rozdział 10
Podsumowanie wyników realizacji programu WWKSC 185
Rozdział 11
Główne rekomendacje 195
Bibliografia 199
Inne źródła 200
Programy komputerowe 202
Aneksy 203
Aneks 1. Wyciąg z wykazu głównych jednostek chorobowych wg ICD-10,
dających wskazania do udzielania wczesnej, wielospecjalistycznej,
kompleksowej pomocy w ośrodkach wczesnej interwencji 203
Aneks 2. Przykład programu WWKSC zgłoszonego do konkursu
i prowadzonego w samodzielnym ośrodku terapii
i rehabilitacji dla dzieci 207
Aneks 3. Projekt działań do realizacji w Krajowym Programie
Wczesnej Pomocy Dzieciom z Zaburzeniami
w Rozwoju (WWKSC) 237
Aneks 4. Ankieta ewaluacyjna pilotażu programu rządowego
„Wczesna, wielospecjalistyczna, kompleksowa, skoordynowana
i ciągła pomoc dziecku zagrożonemu niepełnosprawnością
lub niepełnosprawnemu oraz jego rodzinie” 242
Spis schematów, tabel i wykresów 275



tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze do książek.
zarejestruj się /
zaloguj


autor: Borkowska Maria, Szwiling Zofia,
cena: 45.00 zł 45.00 zł
